Giveaway Knowledge


Mensen vormen de belangrijkste schakel voor kennisdelen binnen de organisatie. Zij zijn namelijk degenen die de kennis hebben, en moeten inzien dat het halen en brengen van kennis cruciaal kan zijn in de werksituatie. Een voorwaarde hiervoor is de intrinsieke motivatie van mensen om kennis te delen. Kennisdelen is ook gewoon leuk om te doen, en de organisatie kan een rol spelen in het triggeren van die motivatie.

Hoe kun je kennisdelen leuk maken?

Kennisdelen kan leuk worden wanneer je dit meer als iets speciaals ziet, zoals een giveaway. Hier ervaar je het als een cadeautje, een attentie, waardoor je je gewaardeerd voelt. Mensen vinden het leuk om giveaways weg te geven, maar ook om giveaways te krijgen. Vaak krijgt een goede giveaway de aandacht op een positieve manier. Een goed giveaway is praktisch, origineel en creatief, en niet in de categorie “13 in een dozijn”. Je kunt op een originele en creatief manier een praktische vorm van kennis aanbieden aan je collega’s. Verpak je boodschap als een presentje!

Een USB-stick in de vorm van een sleutel is een succesvolle giveaway… Kan een giveaway ook de sleutel zijn tot het succes van kennisdelen?

,

  1. Nog geen reacties.
(wordt niet gepubliceerd)