HRD Business Partner?


Organisaties worden steeds meer gezien als kennisdragers. Er is veel aandacht voor de bevoorrading en benutting van (potentieel) aanwezige kennis. Kennis heeft een grote economische waarde, en daardoor worden de medewerkers steeds belangrijker. Bedrijven vragen steeds meer van de professional: de grens tussen persoonlijk leven en werken lijkt te verdwijnen, de definitie van werk is aan het vervagen, de mate van communicatie en het tempo van veranderingen nemen toe.

Dit brengt met zich mee dat de rol van de HRD- professional ook verandert. Zij moeten de taal van de business spreken, interventies afstemmen op de strategische doelen van de organisatie, de “added value” bewijzen van HR-interventies, vertrouwen en commitment organiseren, en weten om te gaan met de gevolgen van globalisering.

Het komt er op neer dat men fungeert als intermediair tussen organisatie en werknemer om behoeften en aanbod op elkaar af te stemmen qua leervragen op de werkplek: als business partner.

Betekent dit de opkomst van een nieuw functieprofiel van de HRD- professional… de HRD Business Partner?

,

  1. Nog geen reacties.
(wordt niet gepubliceerd)